Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av fyraifamiljen - 29 augusti 2008 13:40

Många är förmodligen av annan åsikt än jag i detta ämne...men jag uppskattar verkligen våra 4 årstider. Som det är ute nu till exempel. Regn och rusk. Jag gillar det. Grejjen med vädret är att vädret passar liksom inte in i vissa miljöer. Sol, det går hem hos dem flesta oavsett miljö. Regn däremot, det gifter sig inte med betong. Så för att uppskatta vädret så måste man ut i naturen. När jag är ute och springer till exempel, så är det nästan bara mysigare om vädret är litet elakt. Att komma hem från en riktig regnrunda är riktigt najs.


För er som inte alls hajjade logiken med detta så menar jag sonika att ombyte förnöjer. Jag skulle inte alls trivas i Seattle med sina ca 300 regndagar om året, inte heller en tropisk ort med en massa sol hela tiden skulle göra mig gott. 4 årstider funkar perfekt för mig.

Av fyraifamiljen - 29 augusti 2008 10:09

Idag är det bättre med tjejjorna. Båda är feberfria. Ines snorar litet, men sov så dåligt inatt så hon fick göra storasyster sällskap hemma idag. Emmas hosta har reducerats, den låter fortfarande lustig, men något trix med andningen har hon inte längre. Skönt.


Dagen kommer att förlöpa i innelekens-tecken. Vi pysslar, ritar, bygger lego...ja typ sånt.

Ovido - Quiz & Flashcards