Alla inlägg under september 2008

Av fyraifamiljen - 29 september 2008 12:32

Så...nu är mina tänder okay för ett år framåt. Känns bra. 4 hål blev lagade. Först ett hål och idag resterande tre.

Av fyraifamiljen - 27 september 2008 21:01

Anna är ute ikväll. Ladie´s Night kallade hon det. Jag tror det är någon variant av Chippendale´s men jag är inte säker.


Här hemma är det lugna gatan. Båda jentorna somnade i helt okay tid. Ines slockna vid 1945 o Emma vid 2030. Själv skall jag avverka någon bra film strax.


Ines gjorde en såå mysig grej vid 18-tiden idag. Varken Emma eller Ines är några jätte-fan av Bollibompa men idag såg dem det. Precis när jag drar på teven och programmet visas så hämtar Ines "puffen" och placerar den framför teven. Hon gestikulerar att Emma skall lägga sig där, Emma gör det, och Ines lägger sig brevid. Nu har inte Ines något tålamod att ligga kvar där...men hennes initiala initiativ var så sött.


Ha en fortsatt trevlig helg.


Ps. Jag (David) har fått en MASSA kritik (läs en person) för att jag la ner min löparblogg... Om det är fler (Mamma?) som saknar den så kan jag trösta er alla om att den kommer att återuppstå i ny förpackning och under nytt namn inom kort. Adressen dit kommer jag publicera på denna blogg.

Av fyraifamiljen - 23 september 2008 12:18

Ines mår bättre nu. Hon har ingen feber men är hemma från dagis idag för att återhämta sig litet. Storasyster är på dagis. Jag (Pappa) försöker plugga...har en massa att skriva...men väldigt lite tid.


På våran gård väsnas en massa bygg-gubbar. Taken skall tydligen fixas så det luktar thinner över hela gården...Ines sover inne av den anledningen.


Fint väder förresten.


Hej hej

Av fyraifamiljen - 19 september 2008 19:25

...övergick till 39,2.


Ines e riktigt sliten just nu. Sover. Varm.

Av fyraifamiljen - 19 september 2008 17:05

Ines ligger just nu i min famn. Hon är subfebril* och litet snorig.


* temperaturförhöjning på 0,5-1,0°C brukar benämnas som subfebril

Av fyraifamiljen - 18 september 2008 13:40

Vi besökte barnavårdscentralen under morgonen. Sköterskan ropade in oss några minuter efter avsatt tid och vi tre (Pappa, Emma och Ines) klampade in på hennes rum. Ines demonstrerade sitt fulla register i att vara dagisbarn. Hon lyckades verkligen. Jag hade stygga LP-skivor under armarna efter att ha fått brottas med henne i 20 minuter.


Emma var som vanligt exemplarisk. Hon trädde pärlor på snöre, flyttade kulor i kulramen vart efter det pep i lurarna (hörseltest), gick balansgång, vägde sig, mätte sig och lyckades se riktigt på syntavlan. Emma var jätteduktig.


Data från besöket:

Emma - 18.1kg och 108.5cm lång (Emma har växt 5cm på 6 månader)

Ines - 12.3kg och 83cm lång (Ines har växt 3.5cm på 2.5 månader)


Det var allt för nu. Strax skall barnen hämtas på dagis. Ines skall till tandläkaren ( / hygenist?) kl 14:25. Återkommer förmodligen med den rapporten.

Av fyraifamiljen - 15 september 2008 20:30

Om bara några timmar är Emma fyra år. Hon somnade, mycket förväntansfull, för bara drygt en timma sedan.


Hennes firande tjuvstartade redan i söndags då släkten kom över på fika. Emma fick då mycket fina presenter.


Jag (Pappa) var iväg nu på kvällen och inhandlade hennes önskefrukost inför imorgon, samt hämtade ut ett paket på Icas paketutlämning. En sparkcykel. En riktigt top-of-the-line sparkcykel. Två hjul fram och ett hjul bak. Rosa. Ascool.


Vi har precis slagit in samtliga presenter. Jag är övertygad om att hon kommer att uppskatta dem alla.


Imorgon hissar dagis flagg för Emma. Imorgon är en stor dag.


Grattis Emma!

Av fyraifamiljen - 14 september 2008 07:17

Tårtan skall inhandlas. Hemmet skall pyntas med ballonger och annat trevligt. Sedan följer en lång väntan (för Emma) tills släkten anländer...

Ovido - Quiz & Flashcards