Alla inlägg under april 2008

Av fyraifamiljen - 30 april 2008 08:26

Av fyraifamiljen - 27 april 2008 06:57

Anna var ute på Sandhamn med jobbet fre till lör. Jag o flickorna sov då hemma hos farmor o farfar.


Fredagen började med att jag hade lite skola på förmiddagen. Emma ville följa med så det fick hon. Hon satt och ritade så snällt då jag jobbade med skolsysslor med mina skolkamrater. Vid 1130 bröt vi skolarbetandet för att ta helg. Jag och Emma tog tuben in till smeten för att äta Max. Väl framme så gick kassakön ända till ytterdörren så det fick bli McDonalds, trist. Men jag och Emma satte oss i alla fall på uteserveringen på Hamngatan och medans vi åt så kom högvakten förbi. Det var skoj.


Senare på fredagen så skjutsade vi Mamma Anna till slussen. Därefter åkte vi till Huddinge. Hemma hos farmor o farfar åt vi smarrig pizza.


På lördagen var vi ute hela förmiddagen. Vi kollade på getter, änder, åsnor, höns med mera. Vi lekte även en massa i lekparken. Vid 1100 åkte vi från Huddinge för att hämta Mamma i Stavsnäs. Där så hoppade även Annas kollega med i bilen....behovet av en något större bil gjorde sig påmint : )


Det blev väl lite för mycket bilåkade för smådamerna...Huddinge--Stavsnäs--Järfälla--Väsby...hyffsade sträckor. Men dem bet ihop och var vid helt okay mod väl hemma.


Idag söndag så ska vi storhandla mat. Emma ska till skogen med mormor och morfar. Vi får även besök från Annas bror med familj.


Ha en bra dag!

Av fyraifamiljen - 24 april 2008 19:52

Idag har jag (David) och Emma tvättat en massa bråte.


Vi började med en icke rengöringssyssla, vi vattnade i blomlådan. Det börjar bli lite varmare ute så det blir snabbt småtorrt i lådan.


I och med att vattenslangen nu var framtagen valde vi att skrubba rent vinterdäcken. Nu skiner dom o e så fina...eller ja, så fina ett par plåt navkapslar med däck nu kan bli.


Därefter gick vi lös med vattenslangen över min och Emmas cykel. Det är alltid lika härligt att få rent cykeln. Cykeln är ju verkligen en nyttoprodukt för mig så det känns så bra att sköta den. Därefter fettade vi in kedjorna och slutligen ställde tillbaka dem i förrådet.


Anledningen till att vi aktiverade oss så här på kvällskvisten var att Emma har somnat 1700 varenda dag denna vecka. Att hennes 7 dagars feber-vecka  tog energi från henne är tydligt. Efter en dag på dagis i kombination med avsaknad av energi så är hon såååå trött på eftermiddagen. Nu när vi var ute hela kvällen så lyckades vi hålla henne vaken. Nu sover hon dock så sött i sin säng.


Var förresten en vända till grovsoprummet precis. Hittade en IKEA-barnstol där inne (Antiloop). Den var skitig som tusan med det går att skura bort. Alltid bra att shoppa runt inne i soprummet.


Ha en bra kväll eller morgon beroende på när ni läser detta. // David

Av fyraifamiljen - 24 april 2008 15:36

Det är OTROLIGT jobbigt att inte få träna. Min feber ligger FORTFARANDE kvar o små-fjuttar inom mig. Jag är nu inne på dag 11 med feber. Nu är febern inte dramatisk hög direkt...men den hindrar mig från att löpträna. TRIST! Jag måste verkligen få träna snart!! Tänk att få ta en långrunda, säg en 23-24 km i detta härliga vårväder.


Det ger sig, snart åker spandex-dräkten på igen  = )

Av fyraifamiljen - 22 april 2008 10:56

Snart ska jag vara pappaledig. Därför skall en cykelvagn inhandlas. Otroligt mysiga utflykter skall vi kunna göra med en sån. Vi ska cykla runt hela stor-stockholm, dem kommer spy åt vagnen när hösten kommer : )



Av fyraifamiljen - 21 april 2008 09:20

60% sa nej till delning av Huddinge. Senaste omröstningen var 1999 så vi har väl en ny omröstning att vänta i 2017.

Av fyraifamiljen - 20 april 2008 12:43

Igår var jag med Emma på Löwets närakut. Där tyckte läkaren att Emma skulle åka in till Astrid för att bli tittad på av en barnläkare. Läkaren på Löwet tyckte att det fanns risk för hjärnhinneinflammation, något läkaren på Astrid inte alls höll med om.


Emma var som vanligt exemplarisk under hela kvällen.


Status just nu är att Emma har mycket litet feber, jag själv har tyvärr återigen lyckats få medelhög feber igen.


Mvh David

Av fyraifamiljen - 20 april 2008 11:47

Idag röstar invånarna i dem östra delarna av Huddinge om en eventuell delning av kommunen. Det främsta argumentet från ja-sägarna verkar vara på ett rent geografiskt plan. Man tycker sig inte ha något gemensamt med övriga Huddinge och dem vill att den politiska makten skall centraliseras till deras områden.


Ska bli spännande att få följa utgången av omröstningen. Vad jag förstår så kommer den nya kommunen heta: Östra Huddinge. Kunde dem inte hitta på ngt fyndigare än det? Helt vill dem inte släppa Huddinge-namnet alltså. :)

Ovido - Quiz & Flashcards