Alla inlägg under juli 2008

Av fyraifamiljen - 20 juli 2008 07:12

Vår lilla lillasyster och dotter fyller ett år idag! Ett stort grattis till henne!

Av fyraifamiljen - 16 juli 2008 11:08

Känner mig lite tvingad att uppdatera er om läget.  Jag är hemma och jobbar min sista vecka innan semstern. Tog bussen från Nortan i måndagsmorse och stämplade in kl 8.15 Jag är solo hemma. Det är rätt trist och ena sidan men grymt å andra. Jag har oljat bänkar, städat spisfläkten, rengjort ugn + spis, rengjort takfläktar och avlopp. Avkalkat toalettstolarna. Ja ni hör ju vad gör på kvällarna. Kvällarna räcker inte riktigt till och jag kommer inte i säng före kl 24 någon dag. Igår kväll hade jag allsången på på hög volym och bakade 90 bullar till 1 års kalaset på söndag.

David och barnen har det bra på Väddö just nu. Daniel är där med Leah och Johan är där med Emil. Kul med sällskap både för vuxna och barn. Troligtvis kommer de hem i morgon torsdag men det är bra väder nu.

I helgen var det kanonväder och vi begav oss till en strand ca 6 km från huset. En ganska liten strand som inte så många hittat ännu. Vi var i princip ensamma och barnen lekte i sanden. Det blev kalla pannkakor till lunch och dumlemuffins till fikat. Grymt härligt. Helt perfekt var det inte för det var iskallt i havet.



Av fyraifamiljen - 10 juli 2008 05:35

...och öppnar igen på måndag.


Ha en bra helg och hoppas att solen kommer att lysa på er.

Av fyraifamiljen - 9 juli 2008 21:02

Ibland är livet bra härligt.


Reste mig ur soffan för att hitta något att äta. Öppnar kylen, smör - sylt - mjölk - fil -slatt med Cola....vad ska jag ha? Äh, över till skafferiet. Vår micro och skafferi har sina hantag nära belägna så micron råkar åka upp istället...BINGO! Där ligger en rykande het Billys-pizza. Sweet! Den hade jag ju satt in för säg 6-7 minuter sedan...glömde visst.


Det e bara att tacka.

Av fyraifamiljen - 9 juli 2008 19:31

Hade barnvakt idag. E var över till sin kompis E. Dem hade haft det jätteskoj. Kul för dem att träffas såhär utanför dagistid. E uppskattar verkligen sin kompis E.


Tyvärr så kolapsade hemmet för ett par timmar. Trodde i min enfald att jag skulle få det najs hemma medans E var borta. Sneglar upp från dataskärmen och ser en liten illbatting knata fram - shit - jag har ju en till unge =)

Jag var efter lunch värsta slackern. Glömde totalt bort hemmet. Det fick man sota för efter middagen då en panik-städs-raid fick sättas in. Som tur är har jag våran nya dammsugare (Elektrolux-batteri-frigående-laddningsbar-typ-ser-ut-som-en-pinne). Jag öste runt som en galning och precis innan storchefen plinga på dörren glänste (hrpf..nästan) hemmet som aldrig förr.


Nu ska jag bara andas.

Av fyraifamiljen - 9 juli 2008 08:30

Att laga "vardags-lunch" måste vara världens tråkigaste matlagning. Hade jag varit själv hemma hade jag tryckt ett gäng billys-pizzor med en massa frukt...tror dock den kosten inte är optimal för döttrarna dock. Får väl tina en falukorvsring och slänga ihop en kulinarisk strogge.

Av fyraifamiljen - 9 juli 2008 06:16

Antal tvättmaskiner igång just nu: 5

Antal barn igång just nu: 2

Antal föräldrar igång just nu: 0

Av fyraifamiljen - 8 juli 2008 13:01

Direktimporterat från fröken Lindgrens värld:


"Du din feta fästman"


Det uttrycket får ju vilken pappaledig pappa som helst att smälta - NOT

Ovido - Quiz & Flashcards