Alla inlägg under juli 2008

Av fyraifamiljen - 8 juli 2008 12:54

Ni vet när barnen är små så är det så gulligt att få höra dem utveckla sitt språk. Det börjar med vackert gurglande / jollrande för att övergå till ett fullt utvecklat munläder. Inte fullt så stolt kan jag här redovisa storasysters senaste inlärda ord:


- Bajs-potta

- Skitsnyggt

- Grymt

- Värsta...

Av fyraifamiljen - 8 juli 2008 12:36

" Pappaledighet gör pojkar till män "

Av fyraifamiljen - 8 juli 2008 12:26

- Torkat näsor: 8

- Matat barn: 3

- Lillasyster har ramlat: 3 (minst)

- Nydebuterade bulor på lillasyster: 1

- Ojjat mig för min brända rygg: 3

- Letat efter napp: 2

- Letat efter storasyster: 1

Av fyraifamiljen - 8 juli 2008 08:12

God morgon alla som läser denna blogg,


Utan att konsulterat styrelsen så har jag och E komponerat en önskelista till lilla I.


Skojjiga kläder strl 80

Stövlar strl 23

Dockvagn (ingen trävagn utan en "riktig")

Pekböcker (sådana som tål lite...)

Badleksaker

Matta till hennes rum ca 150x150 cm (skojjigt motiv)






(Med reservation för förändringar)

Av fyraifamiljen - 7 juli 2008 12:31

Likt högvakten sover mina döttrar omlott. Dem måste ha kommit överens om att "jag går å lägger mig nu" ... "okay, då håller jag honom upptagen tills du vaknar så får du ta över då"


Den ena håller nämligen precis att vakna samtidigt som den andra slocknar in när som helst.


Suck



Av fyraifamiljen - 7 juli 2008 12:16

12.5 grader ute och regn medels snålblåst...slängde på I mössan då hon kändes alldeles kall där i vagnen... (hon sover)


Känns lite skumt att plocka fram vinterkläder så här års...hönspappa? Ja!

Av fyraifamiljen - 7 juli 2008 10:00

 

Var ute i Norrtälje under helgen.


På lördagen åkte vi lite båt. Vädret var väl kanske inte det mest optimala men det var skoj ändå. Det blåste en massa och båten studsade som aldrig förr. Jag lyckades med ett dopp i havet. Emma skulle också bada...men bangade ganska så snabbt...jag förstår henne.


På söndagen besökte vi en riktigt trevlig havsvik. Där hängde vi i ett par timmar. Efter att Ines somnade så la jag mig på mage, på stranden, och blev så liggande under Ines hela sömnsejour. Inte så smart kanske...min rygg är idag ingen vacker syn. Emma skrattade gott åt den när hon fick se den imorse...kul att man kan glädja någon.


Ha det!

Av fyraifamiljen - 3 juli 2008 20:38

Bloggvärlden tycks verkligen ha tagit semester. Dem bloggar jag följer är minst sagt klent uppdaterade. Våran blogg är tyvärr inget undantag. Jag vet inte riktigt vad man ska skylla på. Förmodligen har folk bättre saker för sig denna årstid.


Jag och tjejjorna har under en 7-dagarsperiod turnerat i Norrtälje. Vi har besökt mina föräldrars samt svärföräldrarnas respektive landställen. Vi har haft det kanonbra. Det har varit en fin mix av sol, nederbörd och mygg. Vi är bara hemma "i stan" två dagar för att sedan återvända till Roslagen.


I och E mår bara bra.


E är kaxigare och mer envis än någonsin. Jag tror skarpt på att förskolevärlden håller dem små liven "i schack". Helt underbart hur en snart fyra år gammal individ kan uppträda på gränsen till omnipotent. Somliga säger att tjejjer är lätta som små men blir värre som tonåringar och det motsatta förhållandet skall gälla grabbar. Holy crapp vad jag längtar till högstadietiden - NOT. Nu skall det tilläggas att E är som oftast en mycket bra tjej. Hennes "lows" är bara galet låga för tillfället.


Den andra lilla bruden här hemma rockar på för fullt. Upptäckte imorse att hon fått nya motoriska färdigheter i form av klättring. Hon diggar att klättra upp på sina små IKEA-stolar och ställa sig på dem. I stället för att glädjas åt hennes framgång så ställde jag undan alla pygméstolar i förrådet. Från hennes sida så måste det ha uppfattats som ett slag i ansiktet, hon såg inte så nöjd ut.


För övrigt så har jag fin fina nyheter från trädgården. Våran höst-hortensia har äntligen visat livstecken i form av blomknoppar! Namnet HÖST-hortensia kan ju nu ifrågasättas och en typbestämning får nog göras på nytt av någon som kan det dära med blommor. Känns lite som Abbe sa på Madickens fråga om han inte ska döpa om kaninerna nu när "farsan" är gravid: "Nä har jag döpt morsan till farsan och farsan till morsan så får det vara så".


Det var allt för idag (och förmodligen för ett par dagar framåt). Nu hoppas vi på högsommarvärme.


Bild på underverket:


Ovido - Quiz & Flashcards