Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Att övertala en 3-åring!

Av fyraifamiljen - 20 maj 2008 19:44

Egentligen skulle detta inlägg kunnat ha passat in på min löparblogg...


Antal varv: 10

Totalt löpt sträcka: 1000m


Nu var det inte "riktig" löpträning det handlade om idag. Jag har vilodag idag. Nej, denna löpning är ett resultat av min naivitet. E har två kompisar ute på gården som i dagarna har fått sina stödhjul avmonterade. Kompisarna är nästan på dagen 1 år äldre än henne. E har efter det varit omöjlig att övertala om att ålderskillnaden är relativt sett ganska så stor och att vi får vänta med att ta av hennes stödhjul. Jag sa till E på skarpen att sluta med tjatandet. Vad som sedan hände var att....yada...yada...yada...stödhjulen gick faktiskt jättelätt att montera bort.


E kan verkligen inte cykla utan stödhjul...men hon har en j**la vilja. Hon rasade ganska illa vid ett tillfälle. Gråtandes hoppade hon upp på cykeln igen och jag sprang efter.


Efter att vi kom hem så frågade jag henne om hur hon tyckte det gick. "Jättebra!" och på frågan om hur det gick med balansen så var svaret "Det var jättelätt att cykla". Det blir en svettig sommar. 


/David

 
 
Ingen bild

Mormor

21 maj 2008 08:10

Men lilla E mormor är rädd om dig, du är envis som synden, så du fixar nog det här snart....men mormor vill att du har stödhjul:)använd hjälm,knäskydd, armbågsskydd och tandskydd så är jag nöjd. Kram

 
Ingen bild

Morfar

21 maj 2008 12:39

Ja men kan ju inte annat än att skratta även fast jag förstår den rätt så tuffa diskussionen. Det var dock en roligt kommentar från Emma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards