Alla inlägg under juni 2008

Av fyraifamiljen - 27 juni 2008 13:05

Idag är det fredag och jag ska äntligen få träffa min familj igen. Längtar som en galning efter dem fast det bara gått tre dagar.

Igår shoppade jag loss på Lindex. Det blev jeanskjol, jeans, sommarjacka, tröja och lite leggings och grejer. Kul att få shoppa lite till mig själv. Tidigare i veckan shoppade både jag och David till tjejerna och det är så kul att handla barnkläder. De blir ju så fina. Emma fick ett par jeans som var såååå snygga.

Igår passade jag på att jobba lite längre och tog det lugnt hem. När klockan var sju ringde mamma och frågade om jag ätit middag. Eftersom jag inte gjort det så gick jag över till dem och åt räkor. Mums!!

Idag har jag och ett par tjejer på jobbet varit uppe på observatoriekullen och ätit en underbar lunch i solskenet. Kan varmt rekommenderas för en varm sommardag. Härligt hemlagad mat.

Trevlig helg!


Av fyraifamiljen - 26 juni 2008 15:23

Igår morse åkte David med tjejerna till Väddö. De hälsar att de har det bra i solen. De äter färdigmat från ICA Älmsta och har  det jättebra. Båda flickorna verkar ha åkt på en sommarförkylning så snoret flödar, men det hindrade inte Emma från att bada med pappa när Ines låg och sov. :)

Jag själv var på ikea med mamma igår kväll, det var rätt mycket folk trots semester och fint väder. Tänk att det alltid blir så dyrt när man handlar där. Jag tyckte inte jag handlade mycket och ändå hamnar slutnotan på 900 sek. Köpte lågenergilampor för första gången och de var ju inte precis billiga. Ja ja vad gör man inte för att få lampor som håller längre än två veckor.

När jag sen kom hem på kvällskvisten så var det väldigt tyst hemma. Helt ensam. Det var både skönt och lite trist. Jag passade på att gå ut och ge blommorna regält med vatten. Spolade av terassen också. Det blev fint. Dammsög sedan hela lägenheten med lilldammsugaren. Det gick precis att dammsuga hela innan batteriet tog slut.

Somnade halv tolv och sov som en stock till kl 5.40


Av fyraifamiljen - 23 juni 2008 13:30

Hej,


Hektisk förmiddag.


Igår kväll upptäckte Anna en skum knöl bakom Emmas höger öra. Jag kände också på den och diffusa knölar belagda bakom öron är inte min specialitet...därför bokade jag en tid hos våran eminenta barnläkare.


Innan sjukhusbesöket rev jag och tjejjorna av en storhandling av mat på Ica Maxi. Rackarns vilket tempo vi shoppade i. Båda tjejjorna var vid gott sinneslag men dock så blir det lite rörigare att shoppa på det viset. Emma tryckte ner en massa färgglada förpackningar, Ines åt upp plasten på ett 3-pack Festis och jag försökte hitta vettig vardagsmat. Alla 3 kom hem hela och rena. Maten är till viss del insorterad i köket.


Efter shoppandet så hade vi klockan 11 tid hos läkaren. Ines sov hela vägen dit men vaknade i väntrummet. Läkaren klämde och kände för att snabbt konstatera att knölen var en fullt normal lite svullen lymfkörtel. Skönt. När vi ändå satt där så frågade jag om hon kunde kika i Ines öron. Ines är lite pillig med sina öron och en liten trumhinnekoll vore på sin plats. Inte heller hon fick någon anmärkning. Skönt.


Nu är vi hemma. Emma leker på sitt rum tillsammans med kompisar från gården. Ines sover och jag pustar ut.


/David

Av fyraifamiljen - 18 juni 2008 19:17

Idag funkade Ines rutiner fin fint. Hon åt bra, sov bra och "levererade" bra.


Hennes nya aktivitet, gång, gör henne trött. Det är tydligen mycket jobbigare att springa runt än att krypa runt... Jag har verkligen hårdtränat på att finslipa hennes gångteknik idag. Vi har varit ute en massa. Vädret var idag litet lurigt...rätt dryg vind i kombination med ganska så mjäkiga temperaturer gjorde det litet huttrigt. Nåväl, Ines har gått mycket idag. Bla så träffade vi på en liten hund här på gården. Rasen har jag inte en sportsmössa om men den är liten och svart...och är typ halv-långhårig. Ines blev sååå galet glad då hon fick leka med jycken. Ines fick sig ett par duktigt blöta hundpussar och hon skrattade varje gång.


Nu sover hon...och förhoppningsvis skall hon göra så tills 0700...nån gång skall ju vara den första.


Det var allt för nu...Heja Sverige ikväll!

Av fyraifamiljen - 17 juni 2008 19:55

Nu jobbar Anna på heltid, och jag (David) är hemma med barnen.


Anna tajmade sin jobbstart ganska fint. Ines har nämligen börjat att gå i dagarna. Skillnaden blev enorm. Ines vardag övergick liksom i fler dimensioner nu. Ines plöjjer runt något helt otroligt mycket nu. Som tur är vårat hem redan äckligt minimalistiskt som det är, så något undanröjande av prylar behövs inte. Ines är givetvis långt ifrån hundraprocentig i sin gång, man får hjälpa henne till och från...och ibland sker det olyckor. Emma är också otroligt hjälpsam, hon stödjer Ines i hennes framfart - HELA tiden - ...något som kanske inte alltid är till Ines fördel.


En annan skön grej vi dras med just nu är barnens jet-lag. Ines kör hårt på New York-tid och man får kämpa med att hålla henne vaken på förmiddagen. Emma har i sin tur svårt att gå och lägga sig...fast egentligen kan nog det inte skyllas på jet-lag...så var det nog även innan NY.

Det var allt för nu.

Av fyraifamiljen - 14 juni 2008 00:12

Klicka här för att läsa om våra 6 dagar i U S A.


Vi blir jätteglada för kommentarer. Lämna dessa då på bloggen och inte på hemsidan ni blir länkade till.

Av fyraifamiljen - 4 juni 2008 19:49

...men det kommera att bli bättre. Hav förtröstan.

Ovido - Quiz & Flashcards