Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Körtlar och shopping

Av fyraifamiljen - 23 juni 2008 13:30

Hej,


Hektisk förmiddag.


Igår kväll upptäckte Anna en skum knöl bakom Emmas höger öra. Jag kände också på den och diffusa knölar belagda bakom öron är inte min specialitet...därför bokade jag en tid hos våran eminenta barnläkare.


Innan sjukhusbesöket rev jag och tjejjorna av en storhandling av mat på Ica Maxi. Rackarns vilket tempo vi shoppade i. Båda tjejjorna var vid gott sinneslag men dock så blir det lite rörigare att shoppa på det viset. Emma tryckte ner en massa färgglada förpackningar, Ines åt upp plasten på ett 3-pack Festis och jag försökte hitta vettig vardagsmat. Alla 3 kom hem hela och rena. Maten är till viss del insorterad i köket.


Efter shoppandet så hade vi klockan 11 tid hos läkaren. Ines sov hela vägen dit men vaknade i väntrummet. Läkaren klämde och kände för att snabbt konstatera att knölen var en fullt normal lite svullen lymfkörtel. Skönt. När vi ändå satt där så frågade jag om hon kunde kika i Ines öron. Ines är lite pillig med sina öron och en liten trumhinnekoll vore på sin plats. Inte heller hon fick någon anmärkning. Skönt.


Nu är vi hemma. Emma leker på sitt rum tillsammans med kompisar från gården. Ines sover och jag pustar ut.


/David

 
 
Ingen bild

Anna

23 juni 2008 13:45

Du har haft en småjobbig måndagförmiddag. Lägg dig i puffen och slösurfa!! Puss

 
Ingen bild

David

23 juni 2008 13:54

Done and done

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards