Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av fyraifamiljen - 15 augusti 2008 11:58

Lämnade barnen ganska så omedelbart. Gick och satte mig bland cirka 10 andra föräldrar i tystnadens rum. Det är så jobbigt när alla 10, vuxna, sitter knäppt tysta. Jag blir aldeles galen på tysnaden. Sen, till slut, så startar jag en liten konversation med pappan brevid. Denna konversation sprider sig i rummet och till slut är alla med och pratar. Helt plötsligt...så blir det tyst i 5 sekunder och konversationstempot dör helt ut. Lustigt det där.


Jag satt där i rummet till 10:55. Alltså i cirka 1h30min. Sedan gick jag och hämtade barnen. Varken Ines eller Emma gav mig någon direkt uppmärksamhet. Ines ville mest leka vidare och värjde sig för mina kramförsök. Hon e skoj hon. Fröknarna var så nöjda med henne. Hon bara leker och leker. Kan man vara mer än otroligt stolt? Nej.


Förresten så fick vi otroligt bråttom idag. Handbollsmatchen Sverige Tyskland slutade 09:25 så vi hade 5 minuter på oss till dagis. Nu stod vi alla tre ombytta och klara framför teven dem sista spelminutrarna så vi hann precis.


Nu e det helg! Skönt. Skola på måndag. Skoj!

Av fyraifamiljen - 15 augusti 2008 08:36

Kikar på handboll. Sverige - Tyskland. Otroligt bra sport att kolla på. Dam-handboll är något vassare än herr-handboll. Spelet blir inte lika grötigt som i testosteronvarianten. Rekommenderas.


För övrigt så har jag rackarns svårt att förstå reglerna i handboll. Avblåsningarna känns högst godtyckliga. Jag menar om en lirare köttar rakt in i försvarets mur...då torde den personen få duktigt med spö...mycket riktigt...så blir det...och den offensiva spelaren får nästan uteslutande avblåsningen med sig. Skumt.

Ovido - Quiz & Flashcards