Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

quattro stagioni

Av fyraifamiljen - 29 augusti 2008 13:40

Många är förmodligen av annan åsikt än jag i detta ämne...men jag uppskattar verkligen våra 4 årstider. Som det är ute nu till exempel. Regn och rusk. Jag gillar det. Grejjen med vädret är att vädret passar liksom inte in i vissa miljöer. Sol, det går hem hos dem flesta oavsett miljö. Regn däremot, det gifter sig inte med betong. Så för att uppskatta vädret så måste man ut i naturen. När jag är ute och springer till exempel, så är det nästan bara mysigare om vädret är litet elakt. Att komma hem från en riktig regnrunda är riktigt najs.


För er som inte alls hajjade logiken med detta så menar jag sonika att ombyte förnöjer. Jag skulle inte alls trivas i Seattle med sina ca 300 regndagar om året, inte heller en tropisk ort med en massa sol hela tiden skulle göra mig gott. 4 årstider funkar perfekt för mig.

 
 
Ingen bild

mamma

29 augusti 2008 15:56

Ja det är perfekt med olika årstider. Då uppskattar man också när det sker en förändring. Själv skall jag nog ut i svampskogen i morgon. Jag gillar verkligen skogen på hösten. Förra helgen blev det massor av Karl-Johan svampar. Det var jättegott. Kram mamma, hälsa övriga familjen.

 
Johan Lundqvist

Johan Lundqvist

29 augusti 2008 21:59

Regn kan jag vara utan, inga problem, däremot gillar jag att det blir lite kyligare. En kall och klar höstdag är nästan det bästa som finns.

http://familjenlundqvist.info

 
Ingen bild

Eddie

3 september 2008 11:09

Word!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards