Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Intervaller

Av fyraifamiljen - 4 maj 2008 20:23

Idag valde jag att springa intervaller..eller egentligen blev det bara 2 intervaller...svårt att kalla dagens träning för intervallträning då kanske... Men jag kände att gårdagen var lite långsam så jag ville prova vad kroppen gick för idag. Jag sprang mitt vanliga kuperade (!) motionsspår som är 2100m långt. Jag började med 1500m uppvärmning och så rev jag av 2 varv i spåret med stå-vila mellan varven. Första varvet gick på 8:43 (4:09 min/km) och det andra på 9:01 (4:18 min/km). Tanken var att jag skulle springa 3 varv...men jag bangade det sista...blev lite sliten. Nu har jag ett skoj mål att uppnå... Det är att lyckas springa 3 varv med vila mellan och varje varv får inte gå långsammare än 8:45. För att vara lite kaxig så säger vi att målet skall vara uppnått innan sista juni.


Total löpsträcka för dagen: ca 6km

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards