Alla inlägg under februari 2008

Av fyraifamiljen - 21 februari 2008 12:44

Ines har de senaste tre veckorna gått ner i vikt. Inte så att det är alarmerande, men en mamma som jag inser att vi nog måste försöka truga lite till. Hon har på denna tiden slutat amma, börjat krypa, fått två tänder, varit förkyld två ggr och magsjuk en gång. Så det är ju inte så konstigt egentligen. Jag är inte orolig.

Jag hann inte städa klart igår så jag fick slutföra det idag istället.

Sitter just nu med en efter lunchen latte och är ganska nöjd. Har städat, tränade igår och Ines är nöjd efter att ha ätit en hel liten burk med mat och lite fruktpure och en slurk ersättning och som grädde på moset behöver jag inte tänka på att laga middag idag. Blir bjudan på middag ikväll och det är ju så trevligt så här mitt i veckan.

Just nu är jag i vagnletartagen. Letar förbrilt efter en beggad urban jungle vagn till ett rimligt pris. Har hittat två stycken med de var i dalarna. Kanske får vi en anledning att åka till dalarna på släktvisit. :)


Ines vikt 10635g och 73,5cm lång.


Av fyraifamiljen - 20 februari 2008 19:14

Sitter med ett rykande hett nummer av Runners World brevid mig. Slog upp tidningen och läste om "goda råd" till löpare. Punkt nummer ett var:


  • Träna aldrig då du är förkyld.

Om dem visste hur väl den informationen passar in på mig just nu...


Har precis misslyckat med att genomföra ett "transport-löppass". Jag hade tänkt att löpa hem från Danderyd idag. Jag kom 12km (av totalt 18km) sen gjorde jag en Jörgen Brink.

Ryckte surt upp mobilen och fick ringa hem. Jag fixade inte att ta ett steg till och fick skjuts sista biten...så kan det gå. Rackarns vad skumt det var att totalt bli uttömd på energi. Ja ja...bättre lycka nästa gång...och absolut frisk då...(nästan vart fall ;) )


/David

Av fyraifamiljen - 20 februari 2008 11:56

Ja det var ett tag sedan jag skrev och det beror på att jag har liksom fastnat i tiden då jag skulle storstäda förra veckan. Jag försöker och försöker men inget går framåt. Idag gör jag ännu ett försök till att få lite snyggt hemma. Hoppas jag hinner innan jag ska hämta Emma, annars får jag fortsätta i morgon.

Ines andra tand har spruckit igenom. Vet inte exakt när men jag tror att det var någon gång igår. Hon har fortfarande problem med att få behålla det hon äter det kommer ut efter bara några timmar. Hoppas det inte är någon bascill utan att det är tänderna som gör det. Det är lite jobbigt att gå upp två ggr på natten och byta bajsblöja bara. ;)

När det gäller motoriken så håller hon för fullt på att ställa sig upp mot olika saker här hemma. Det hon inte lyckats med som hon tränar på är att ställa sig upp mot en vägg. Hon slår pannan ganska många gånger per dag. Krypandet har verkligen lossnat. Hon kryper nu obehindrat. Imorgon ska jag till bvc med henne och se om magsjuka och matvägran har gjort att hon dalat på viktkurvan. Tror faktiskt hon har gått ner lite lite.

Har inte hunnit skriva något om alla hjärtans dag då det var den dagen jag fick magsjuka.

David fick ett vätskebälte från oss tjejer( tyvärr ingen kamelback, men han blev glad ändå). Emma fick en hårborste och en hårklämma. Jag gick ett par löparskor. Suck... att han alltid ska vara värst. Jag hann inte mer än viska att jag kanska ska börja jogga lite så hade jag fått de jag behöver för att kunna ta mig en runda. Får väl snöra på mig löparskorna och testa. Har hittat en jättebra "bli en löpare" kalender. Vecka 1 skulle man springa 5 min tre ggr i veckan och sen ökas det på lite lite varje vecka. Sen till slut vecka 7 ska man kunna löpa 30 min 3 ggr i veckan. Lät överkomligt tycker jag.

Oj mycket svammel blev det idag.

Grattis till Ines på hennes 7 månaders dag idag!!!!

Av fyraifamiljen - 18 februari 2008 13:02

Goddag!


Efter en intensiv studiehelg var jag nu tvungen att återlämna skolans böcker. Lånetiden är ofta 7 dagar, och förseningsavgiften är inget att leka med. Alltså, böckerna skulle åter idag, cykel blev färdmedlet. Knäppte några fina foton längs med vägen....


Ut i skog o mark!



















Ut i skog och mark!

--------------------------



















Vacker vårdag...

--------------------------

 


















Vacker vårdag...igen

--------------------------



















Islossning...

--------------------------



















Vårstädning vid norrtull...

--------------------------



















Sollentunavallen i all sin prakt...

--------------------------

Det var det för nu...ha det!

Av fyraifamiljen - 16 februari 2008 21:41

Ines är gnällig till tusen och vaknar varje halvtimme och en lite tand har tittat fram i nederkäken. Gissar att vi har en härlig natt framför oss. Eller så är det västa över nu.

Nu till något helt annat. Kollade på melodifestivalen precis. Härligt att inte one love kom med till finalen direkt tycker jag. C blev toksnopen. Men vad var det för rysk låt med? Herregud får man ställa upp med vilken skit som helst?


Av fyraifamiljen - 16 februari 2008 19:00

Det värsta gick över ganska fort. Men vi känner oss fortfarande ganska svaga och vi har aboslut inge matlust. Magen känns som en centrifug.

Vår dag har varit helt ok idag. Barnen har nog känt att allt varit som vanligt igen. Emma har fått vara ute i tre omgångar och hon har fått sitt lördagsgodis. Ines fortsätter att vara hemskt dålig i magen. Hon får behålla det hon äter i ca 3 timmar sen rasslar det till i blöjan. 

Av fyraifamiljen - 15 februari 2008 19:19

Nej-idag-ska-jag-springa-vilse-vätskebälte....

Av fyraifamiljen - 15 februari 2008 13:28

Hej,


Tack alla för inhandlingserbjudningarna! Jag och Emma (hon följer mig överallt) lyckades att handla litet mat vid lunchtid idag. Jag kände mig (och såg även ut) som sju svåra år...men "I pulled it off". Nu ska jag vila litet samt äta något..


/David


ps. Finns viss chans att ni slipper ett TRÄNINGS-inlägg ikväll. :)

Ovido - Quiz & Flashcards