Alla inlägg den 12 februari 2008

Av fyraifamiljen - 12 februari 2008 21:00

Egentligen skulle jag och Ines till Järfälla idag och hälsa på en jobbarkompis som är sjukskriven. Dessvärre fick vi skjuta upp det pga sjukdom. Jag hade verkligen sett fram emot att komma hemifrån några timmar. Men men...det kanske var lika bra det för Ines har varit kinkig idag. Som tur är så är David ledig idag så jag har fått lite avlastning mellan varven. Fick plötsligt för mig att hon hade ont i öronen så jag var tvungen att ringa vårdguiden, men det är nog bara tänderna trots allt. Jag har provat att stryka på lite xylocainsalva på tandköttet innan lunchen för att hon ska få i sig någon mat alls. Det funkade så där.

På eftermiddagen åkte Emma och jag en sväng till centrum för att få vara bara hon och jag ett tag. Vi gick och tittade i affärer och sen fikade vi. Vi hade en mysig stund. Vi kunde inte låta bli att köpa en allahjärtansdag present till någon vi tycker om. Får berätta mer om det sen. :)

Av fyraifamiljen - 12 februari 2008 20:55

Ligger i soffan och försöker återställa vätskebalansen. Tog med mig på tok för lite vätska med mig på dagens runda. Prylintresserad som jag är så har jag under kvällen undersökt marknaden. Jag har nu hittat denna fin fina produkt...Camelbak Flashflo


...trodde förresten att löpning inte var en prylsport...så fel jag hade. Fast det kanske säger mer om utövaren än om sporten  :(

Av fyraifamiljen - 12 februari 2008 13:57

Hej, David här.

Efter att ha läst en massa tips om hur bra det är för löpningen att då och då lägga in ett långpass så var det dax att nu genomföra ett sådant. Startade vid 1100-tiden idag. Sprang till Rösjöbadet och hemåt igen. Var tvungen att riva av ett och ett halvt varv kring den lokala "kullen" för att fylla ut med 5km. Totalt landade dagens löprunda på 30,02 km på en tid av 2h och 48 minuter. Riktigt nöjd faktiskt, målet var att ta sig runt...och som grädde på moset blev ju faktiskt sluttiden helt okay och det gör ju inte saken sämre...nu ska jag stretcha.


ps. rubriken syftar på vad iPodden läste upp i öronen efter halva rundan

Ovido - Quiz & Flashcards