Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

Träningsfri dag

Av fyraifamiljen - 19 mars 2008 22:01

Ledsen att det efter en stund med lågbloggande för Anna och min del ska bli ett inlägg om träning...men så är det.


Jag har läst en massa om att bli övertränad (inte att förväxla med vältränad), utan helt enkelt köra slut på kroppen på ett sådant sätt att den inte hinner återhämta sig mellan passen. Det är ju väldigt lätt att bli fartblind då träningen går bra och det är det jag hela tiden har i åtanke. Just nu är upplägget så att jag springer 3 dagar och vilar 1. Dem 3 dagarna utgörs av:

  • 1 tempopass (kring milen)
  • 1 långpass (allt är relativt) men över 13km i alla fall. Har jag tur så kan man landa på 20km.

   samt

  • 1 lökpass, alltså ett pass som går långsamt och inte är direkt långt heller, typ 8km. Det passet använder jag för att mjuka upp kroppen.

Jag gillar verkligen löpning just nu (nähä??) och träningen rullar på. Vädret är lite sisådär ute i elljusspåren men det är helt okay. Det vore najs med lite t-shirt-löpning snart...den nyfallna snön gjorde den tanken något mer avlägsen.


Kan avsluta med att skriva någon rad om lillbruden. Hon är starkare men äter inget just direkt. Hon är fortfarande lös i kistan men sover något bättre. Vi får hoppas att tillfrisknandet infaller inom kort. Det är så otryggt på ngt sätt när en sån liten figur är risig. Visserligen är hon inte underviktig på ngt sätt men ett litet barns depåer av vätska, salter och fett osv är trots allt litet mer känsliga än en vuxens.


Det var allt för nu. Ha det bra!

 
 
Ingen bild

Fredrik

20 mars 2008 06:12

Tror också det är bra att struturera upp träningen som du gör annars är det säkert lätt att det blir för mycket. Du är otroligt inriktad på det du gör och det är ju super. Någon dag måste du ändå berätta för mig vad målet är med träningen.
1. Klassikern
2. Någon form av triatlon
3. eller Iron men
Nej skämtar lite men om jag skulle ha din motivation att träna så mycket så skulle jag vara tvungen att ha ett mål.
Lycka till med fortsatt träning och Glad påsk till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards