Alla inlägg under januari 2009

Av fyraifamiljen - 17 januari 2009 21:38

Börjar precis förstå varför min mellanstadielärare inte uppskattade att vi pratade om Svullo i klassrummet.


Förlåt Ann. Grymt roligt dock.



Av fyraifamiljen - 17 januari 2009 14:42

Emma har återigen åkt skridskor. Hon gör framsteg hela tiden. Idag hade ledarna lagt in nya roliga övningar. Emmas favorit var att åka igenom små bågar byggda av rockringar.


Imorgon ska vi dit igen.


Ha en bra lördag.


ps. Rubriken syftar på avsaknaden och saknandet av lappmögel

Av fyraifamiljen - 15 januari 2009 11:56

Jag e nog sist i världen att upptäcka denna figur...men skoj är han.

Av fyraifamiljen - 15 januari 2009 08:16

Den här veckan har verkligen släpat sig fram. Men nu har vi kommit till torsdag i varje fall. Jag är så trött på mornarna just nu. Jag börjar ju jobba kl 7.30 inne i stan vilket betyder att jag måste gå upp senast 5.50 Det är mitt i natten så här års.

David och jag har anammat Paolo Robertos bok "Träna en kvart om dagen" och tjohej vad jag har haft träningsvärk i veckan. Det finns lite olika program och det är jobbigt! Hoppas det ska hjälpa de överflödiga kilona att lämna min kropp.

Flickorna har rockat på på dagis och de trivs verkligen bra just nu. Allt rullar på tokbra. Ines är inne i en extremt kladdig period just nu och vi har fått lite klagomål från dagis. Vet inte riktigt hur vi ska uppmuntra henne att äta ordentligt. Nästa vecka väntar 1½ års kontroll för lilla damen.

Ha det gott!

Av fyraifamiljen - 10 januari 2009 10:31

Idag har vi åkt skridskoskola och Emma var jätteduktig. Även Emmas kompis Zara var duktig. Efteråt åkte vi direkt och storhandlade och klockan är 10:31. Effektiv förmiddag. Pust.

Av fyraifamiljen - 8 januari 2009 16:40

Fiskpinnar

Stuvad spenat

Potatis

Remouladsås



Av fyraifamiljen - 5 januari 2009 18:04

Hej hej,


Idag jobbade Mamma halvdag och vi övriga var hemma. Vid lunch åkte vi som var hemma till Mamma för att möta upp henne och promenera till Vasaparken. Väl där snörde jag och Emma på oss skridskorna o åkte lite.

Emma var jätteduktig. Hon klarade att ställa sig upp på egen hand samt att "skridskopromenera" sig fram över isen. Hon ramlade dock en massa, med ett blåmärke på höger arm som minne. Bild finns nedan.



 

Ha en bra dag.


Ps. Slänger med en bonusbild på ett jättehögt duplotorn.


Av fyraifamiljen - 2 januari 2009 15:16

Just nu leker vi dagis. Jag är dagisfröken och Emma är Mamma till en av dockorna. När Emma ska lämna sin docka till dagisfröken säger hon följande: "Hon [dockan] har varit dålig i ett par dagar...febrig o snorig. Hennes feber försvann inatt. Jag lägger ner lite Alvedon i hennes korg om febern kommer tillbaka. Ring mig på jobbet om hon blir dålig. Hej då. "

Ovido - Quiz & Flashcards