Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Torsdag

Av fyraifamiljen - 15 januari 2009 08:16

Den här veckan har verkligen släpat sig fram. Men nu har vi kommit till torsdag i varje fall. Jag är så trött på mornarna just nu. Jag börjar ju jobba kl 7.30 inne i stan vilket betyder att jag måste gå upp senast 5.50 Det är mitt i natten så här års.

David och jag har anammat Paolo Robertos bok "Träna en kvart om dagen" och tjohej vad jag har haft träningsvärk i veckan. Det finns lite olika program och det är jobbigt! Hoppas det ska hjälpa de överflödiga kilona att lämna min kropp.

Flickorna har rockat på på dagis och de trivs verkligen bra just nu. Allt rullar på tokbra. Ines är inne i en extremt kladdig period just nu och vi har fått lite klagomål från dagis. Vet inte riktigt hur vi ska uppmuntra henne att äta ordentligt. Nästa vecka väntar 1½ års kontroll för lilla damen.

Ha det gott!

 
 
Ingen bild

Pappa / Fredrik

15 januari 2009 12:56

Ja trött är man ju så här års men det känns ändå att vi går mot ljuset.
Intressant med den där träningen och jag kan förstå att den ger träningsvärk. Kul med lite nya tag.
Att vara i kladdåldern kan ju ha sina problem. Låter inte så kul kanske för omgivningen. Ines kanske är av en annan uppfattning
Ha en bra dag.

 
Ingen bild

AnnaLe

15 januari 2009 13:46

Ja jag fattar precis vad du menar! Jag går hemifrån 05:20 och det känns ju ännu hårdare när det e såhär kallt & mörkt. Längtar verkligen till våren nu!! **Kram**

 
Ingen bild

Mamma

15 januari 2009 17:25

Oj va ni är duktiga, jag tror att det är många som kämpar både med trötthet och kilona så här års:)Ines är ju faktiskt bara 1½ år, man kan väl inte lära sig allt på en gång, kram på er flickor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fyraifamiljen - 29 april 2009 12:36

Vill bara snabbt meddela att vi mår bra men har lite hektiskt just nu. David har praktiserat i 10 dagar i streck och ska jobba hela valborgshelgen också. Han klarade den praktiska examinationen igår och fick svar på den nationella tentan igår. Han kl...

Av fyraifamiljen - 19 april 2009 11:03

Häromdagen tog vi beslutet att Ines måste få en större sängen. Innan det händer en olycka. Hon har nämligen visat en del intresse till att vilja klättra ur sin spjälsäng. Så igår när Emma och mamma Anna var och veckohandlade tog David och Ines in jun...

Av fyraifamiljen - 16 april 2009 20:53

...är inte lika kul víd förlust. Men om jag inte skrev att AIK torskade mot Malmö så lär det ha stått i kommentarsfältet ganska så snabbt ändå  : )...

Av fyraifamiljen - 14 april 2009 07:28

Av fyraifamiljen - 9 april 2009 10:25

Ovido - Quiz & Flashcards