Alla inlägg den 20 januari 2009

Av fyraifamiljen - 20 januari 2009 11:17

Innan juluppehållet talade någon föreläsare i skolan om etik och moral. Vi har haft ett gäng föreläsningar i ämnet så att jag kommer ihåg just denna föreläsning skall denna lärare ha kudos för, hon är för övrigt en mycket bra lärare. Hon talade om uppmärksamhet och hur man känner sig då man inte blir sedd. En människa som aldrig uppmärksammas av omgivningen finns inte.


Anledningen till varför jag kom att tänka på detta var på grund av ett mail som jag fick häromdagen. Jag ska ut på praktik i nästa vecka och alltid inför en praktik så är det som första dagen på ett nytt jobb, med den stora skillnaden att man inte alltid är en resurs. En student på en praktikplats är där för att lära sig nya färdigheter och är inte sällan en utmaning, eller börda om du så vill, för verksamheten. Det mail jag fick var från praktikplatsen. Avsändare var min kommande handledare och hon ville bara välkomna mig till avdelningen. Det var otroligt kul att få ett sånt litet uppmärksammande i den ensamsegling man gör under tre år.


Nu ska jag äta lunch och sedan plugga vidare.


Ha en bra tiZzzzdag

Ovido - Quiz & Flashcards