Alla inlägg den 10 december 2008

Av fyraifamiljen - 10 december 2008 14:06

Matlagning för bukfylla är inte glamoröst. För att spexa till det kan man ta på sig en kockmössa helt enkelt. Den översta bilden är jag i kockmössa. Den andra är Ines sekunden innan hon kräks. Ingen fara på taket, hon hade svalt ett hårstrå som irriterade till denna grad.



Av fyraifamiljen - 10 december 2008 12:50

...inget vidare just nu.


Lunchen gick inget bra. Får hoppas på att ett stadigt mellanmål...äts, typ.

Av fyraifamiljen - 10 december 2008 10:27

3 september 1967:


Dagen då Sverige gick över till högertrafik fruktade man att olycksantalet skulle öka drastiskt, och därför sattes extra sjuksköterskor in på sjukhusen. Istället blev det precis tvärtom. Folk blev nämligen extra försiktiga.



Av fyraifamiljen - 10 december 2008 09:21


Jag sa till Emma att jag ska blogga allt hon äter idag...så nu äter hon ganska bra faktiskt = )


Frukost: 

1 port päronkräm med mjölk

½ banan


0830:

Festis á 20cl


0930:

Festis á 20cl plus ½korvmacka


Nu lär hon inte äta någon lunch istället... :)

Av fyraifamiljen - 10 december 2008 08:16

Igår var Emma feberfri hela dagen...nästan. Vi var övertygade om att hon skulle till dagis såsom idag, men vid 19-tiden igår hade hon 39 någonting. Skumt.


Idag på morgonen har hon bara fjuttfeber. Hon är pigg och glad.


Jag vet inte hur jag ska toppa Anna o Emmas pysslande här hemma. Jag menar under måndagen och tisdagen röjde de runt här hemma och rensade en massa plus att de hann baka lussebullar och färdigställa ett pepparkakshus. Snacka om prestationsångest. Nej, jag ska inte pyssla o baka, mina mål för dagen med Emma är:


- Hålla henne still i soffan

- Få i henne absurda mängder föda och vätska

- Se till att hon sover lunch


Det var allt för nu. Ha en bra dag.


Ps. 2 veckor kvar till julafton, skoj!

Ovido - Quiz & Flashcards